افزونه های عجیب Vs code

۱۹ بازديد

 

Visual Studio Code  یک ویرایشگرمتن رایگان است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده. به کمک ویژگی‌های متعدد و کارایی بالای این ادیتور متن، به یکی از پرطرفدارترین ابزارهای موجود تبدیل شد.

VS Code نیز مجموعه بزرگی از پلاگین‌ها را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد که ما در ادامه به مهم ترین آنها می پردازیم.

به قول جف بیزوس: ما ابزارهایمان را تغییر میدهیم و بعد، نوبت این ابزار هاست که ما را تغییر دهند!

 

Quokka

Quokka یک ابزار رفع عیب است که در زمان نوشتن کد به شما خروجی زنده را نشان می‌دهد. این دستور مقدار برگشتی از یک تابع و یا متغیر را قبل از اجرای پروژه به شما نشان می‌دهد. پیکربندی اپلیکیشن ،بسیار ساده است و به صورت پیش فرض از JSX و TypeScript پشتیبانی می‌کند.

 

Path Intellisense

زمانی که قرار است با تعداد زیادی فایل کار کنید که به هم متصل شوند، نوشتن و پیدا کردن آدرس هر فایل، یک کار وقت گیر است. پلاگین Path Intellisense به شما کمک میکند  خیلی سریع آدرس فایل های دیگر را در کد خود وارد کنید و از بخش Import  کردن خیلی سریع ردشوید. در واقع یک افزونه ویرایش فایل های شخصی یا سیستمی هنگام استفاده از ویژوال استودیو کد است.

 

Debugger for Chrome

زمانی که با جاوااسکریپت کار میکنید، خیلی پیش میاد که مدام به مرورگر خود سر بزنید تا ارورهای کد را بگیرید و آن را دیباگ کنید. این افزونه که توسط خود شرکت مایکروسافت طراحی شده، محیط دیباگر کروم را در خود ادیتور به شما ارائه میدهد و همانجا، میتوانید همه کارها را انجام دهید و دیگر نیاز نیست مدام بین مرورگر و ادیتور جابجا شوید. هم اکنون چهارمین افزونه پر طرفدار ویژوال استودیو از نظر تعداد دانلود است. این افزونه قدرتمند، امکانات پیشرفته مورد نیاز برای debugger را از جمله  : breakpoint setting،  variable watching،  stepping داراست.

 

ESLint

با استفاده از این اکستنشن می‌توانید ESLint JavaScript محبوب و JSX linter را با VS Code ادغام کنید.همچنین به شما امکان یافتن خطاها و ناسازگاری‌های جاوا اسکریپت را قبل از اجرای کد می‌دهد. این اکستنشن به صورت پیش‌فرض خطاهای موجود در فایل‌های جاوا اسکریپت را در حالی که شما مشغول تایپ کردن هستید پیدا می‌کند. می‌توانید با افزودن یک فایل کانفیگ eslintrc، قوانین مختلف lint برای هر پوشه ایجاد کنید.

 

GitLens

اگر یک توسعه‌دهنده مدرن هستید، باید از سیستم‌های کنترل نسخه استفاده کنید. گیت یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌هاست. ویژوال استودیو کد با قابلیت پشتیبانی داخلی از گیت همراه است اما گزینه‌های موجود در این قسمت محدود هستند. GitLens  افزونه‌ای است که پشتیبانی بسیار کاملتری از گیت را ارائه می‌کند: لیست یک مخزن، تاریخچه فایل‌ها، سیستم جستجوی کامیت، ابزارهایی برای نمایش تفاوت میان برنچ‌ها و… . اما بهترین ویژگی که این افزونه ارائه می‌کند در قسمت کدنویسی است، چرا که می‌تواند با تفکیک خط کدها، به شما نشان دهد که توسعه‌دهنده یک قسمت خاص از کد چه کسی است.

 

Bracket Pair Colorizer

این افزونه به صورت خودکار کاراکترهای خاصی را در کد، رنگی می‌کند تا مشخص شود که یک بخش خاص از کد در سلسله ‌مراتب خود در چه سطحی قرار دارد. این اکستنشن به صورت پیش‌فرض از چند زبان پشتیبانی می‌کند و این فهرست آن قدر بزرگ است که مطمئن باشید زبان مورد نظر شما نیز در آن جای دارد. به صورت پیش‌فرض کاراکترهای ()، []، و {} با همدیگر تطبیق پیدا می‌کنند؛ اما امکان تعریف براکت های دیگر نیز وجود دارد. این نوع از افزونه‌ها معمولاً مورد تنفر یا عشق شدید کاربران قرار دارند، اما گر مطمئن نیستید که آن را دوست دارید یا نه، بهتر است دست کم یک بار امتحانش کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.