در دنیای برنامه نویسی، توسعه دهنگان چند دسته اند؟

۵ بازديد

انواع توسعه دهنده گان

توسعه دهندگان
Front-end

 توسعه نرم‌افزار front-end، بخشی از برنامه نرم‌افزاری است که شما می‌بینید و با آن تعامل دارید.

توسعه دهندگان فرانت-اند نیاز به یک خلاقیت بصری و ایده پردازی دارند تا بتوانند تجربه کاربری خوبی برای کاربر ایجاد کنند .

این افراد باید مدام مطالب روز را بدانند تا برای پاسخگویی به نیاز کاربران آماده باشند.

توسعه‌دهندگان Back-end

درواقع تخصص توسعه‌دهندگان back-end در ساخت و پشتیبانی زیرساخت منطقی است که به کاربران قدرت استفاده از سایت را به صورت پویا میدهند ولی کدهای آنها برای کاربر قابل مشاهده نیست. توسعه‌دهندگان back-end علاوه بر کار با زبان های برنامه نویسی، با پایگاه‌های داده، سیستم حافظه نهان و سرویس‌دهنده‌ها هم کار می‌کنند.

توسعه‌دهندگان full-stack

به یک توسعه‌دهنده نرم‌افزاری که مهارت‌های توسعه front-end و back-end را باهم داشته باشد، توسعه‌دهنده full-stack می‌گویند. 

توسعه‌دهندگان دسکتاپ

توسعه‌دهندگان دسکتاپ، نرم‌افزارهای کاربردی را برای دسکتاپ و سیستم‌های دیگر مثل ویندوز، macOS ، Linux یا BSD توسعه می‌دهند. در واقع نوشتن کد تمام برنامه های کاربردی که توی کامپیوتر ها میتوان نصب و اجرا شود را شامل می شود. مانند نرم افزارهای انبار داری، حسابداری، اتوماسیون های اداری و امثال این ها…

توسعه‌دهندگان وب

توسعه‌دهندگان وب، توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری هستند که در توسعه وب تخصص دارند. درحالی‌که دانش CSS و HTML هنوز هم مورد تقاضا است، توسعه‌دهندگان وب باید درزمینهٔ JavaScript، PHP، پایگاه‌های داده، طراحی وب، طراحی بر اساس تجربه کاربر و بهینه‌سازی موتور جستجو، مهارت داشته باشند. 

توسعه‌دهندگان موبایل

شامل نوشتن کد نرم افزارهایی می شود که در گوشی های موبایل و تبلت ها می توانید نصب و اجرا کنید.این مورد خود شامل برنامه نویسی برای اندروید و ios می شود و هرکدام از این سیستمها، زبانهای برنامه‌نویسی، قالبهای کاری و محیط‌های توسعه مختلفی را پشتیبانی می‌کنند. 

 

برنامه نویس شدن و برنامه نویسی صرف نظر از هر موضوعی، مقوله ای است که تا زمانی که علاقه و عشق به آن وجود نداشته باشد کسی وارد آن نمی‌شود. از طرفی دیگر اگر کسی بدون علاقه ی کافی وارد حوزه برنامه نویسی شود، حتما با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد که همه ی آن‌ها دست به دست هم می‌دهند تا پشتکار و تلاش کافی برای پیشرفت در این زمینه را از دست بدهد، در ادامه به معرفی برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت:

1. علاقه نداشتن به برنامه نویسی

اولین و بزرگترین اشتباه یک شخص، ورود به حوزه ای است که به آن علاقه ای ندارد. شاید افراد زیادی را دیده باشید که به دلیل موقعیت اجتماعی و یا کسب درآمدی بهتر حوزه ی کاری خود را عوض می‌کنند و از شاخه ای به شاخه ی دیگر می‌پرند. اما اشتباه نکنید، برنامه نویسی مهارتی است که برای یادگیری و تقویت آن نیاز به زمان و پشتکار است که این موارد بدون داشتن علاقه ی کافی برای شما میسر نمی‌شود. همچنین بهتر است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

کسی که به برنامه نویسی علاقه مند است هر روز که از خواب بیدار می‌شود تا زمانی که می‌خواهد بخوابد، حتی در زمان خواب هم به برنامه نویسی فکر می‌کند و تمام حواس و تمرکز خود را برای پیدا کردن بهترین راه حل برای برنامه‌های خود جمع می‌کند. شخصی که عاشق برنامه نویس است هر روز که بر سر کار می‌رود آن روز برایش یک روز عالی در بهشت است و نه یک روز عذاب آور که به اجبار به محل کار رفته است. این شخص همیشه به برنامه نویسی در مرحله اول به دید یک تفریح شیرین و لذت بخش نگاه می‌کند تا اینکه صرفا از آن به عنوان شغلی برای کسب درآمد و گذران زندگی یاد کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.